Gyülekezet


Főleg mostanában fordul velem elő az, hogy előveszek egy, a fejemben kavargó szót. Rágondolok, és figyelem, hogy milyen gondolatok, érzések társulnak hozzá, mit hoz fel bennem a felszínre. Ez egy olyan játék, amit lehet játszani otthon, villamoson, váróteremben, egy parkban a padon ülve, végül is bárhol-bármikor. Nem kell hozzá más, csak képzelőerő, viszonylag nyugodt környezet, és bátorság.
Bátyámmal éppen a garázsukban szöszmötöltünk a múltkor, amikor a "kérsz egy kávét" kérdéskör felvetődött. Mondtam, hogy most nem, aztán ő mondta, hogy mostanában nem iszik, csak cikória-kávét.
Azzal, hogy kimondta azt hogy cikóriakávé, egy pillanat alatt Mohai-nagymamám konyhájában találtam magam képzeletben, Pécsett a Tettyén... ott a konyhaajtóban lébecolva, nézve, ahogy a piros-pöttyös zománcozott kis nyeles edényben forralja nekem a kávét!! Egy hétéves kávézik, mert már lehet neki, és mert már nagy. A mama tejjel jól felöntötte, egy piros-lila(!!!) kalácsot kanyarintott hozzá, amit pár órája hozott a papa a Buza téri piacról (szigorúan buza tér, nem pedig Búza tér... azt ott, így kell ejteni, rövid "u"-val) És Balázska letelepedett a kis padkára, nézte a hegyeket, hallgatta a város zaját, és szürcsölte a kávéját, ette a kalácsát.
Fura mód ez az időutazás, egy pillanat alatt lejátszódott bennem, és akkor ott mondtam is Lalának, hogy: Emlékszel? Mohai mama csinált nekünk cikóriakávét mindig.. Ő meg Jaaaaa téééényleg!!! :-D

Szóval szavak, gondolatok:

Így, ekképpen utaztam bele saját fejembe akkor, amikor a "gyülekezet" mint szót vettem elő. Figyeltem magam. Nos gyülekezet. Egy épület, fehér falakkal... nem-nem várjunk csak. színes, nagy, világos ablakokkal... nemnem... el van sötétítve, mint egy profi színház, vagy előadói terem. Fények, színesek. A várakozás csendje, a színpadon hangszerek, a háttérben óriás kivetítőn egy stadionnyi ember. Kezdés másfél óra múlva, de a keménymag már ott van. Utolsó simítások. Tökéletes összhangban, az izgatottságtól feszülten figyel mindenki arra, hogy amit csinál, hogy az ne csak jó, de a legjobb legyen. A hangtechnikusok a kábelekkel babrálnak, a színpadon a zenekar hangol. Mindenki koncentrál. Aztán lassan érkeznek az emberek, ki sokadjára, ki először. Azok, akik a vendégek fogadásával vannak megbízva, kedvesen, és határozottan segítenek eligazítani mindenkit a teremben. Lassan megtelnek a székek, miközben egyre csak nő az izgalom. A zenekar készülődik, az emberek közben a székeire rakott szóróanyagokból tájékozódnak a jövőbeni programokról. Aztán minden elsötétül, és a kivetítőn elindul a kezdővideó. Emeli a szíveket. Aztán megszólal a zene, és a hallgatóság többé már nem hallgat, együtt lüktet a zenekarral. Ezután valaki átveszi a szót, és elmondja a következő időszak programjait, mindezt lelkesen, ahogy azt illik. Aztán lemegy a gyülekezeti-Híradó. Következik a prédikáció, ahol egy hihhetetlenül felemelő beszéd végén mindenki dönthet. Akarom ezt? Igen persze. Nincs más opció. :-)
Aztán végül egy, vagy 2 dal, és lepakolás.

Mindez Budapesten. Ez az én gyülekezetem. Az én fejemben. Nincs más dolgom, csak hogy a fejemből a valóságra hozzam.




Megjegyzések

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Amerre nezel, arra mesz. :-) Jo utat!!!

    VálaszTörlés
  3. Leszedtem, mert kicsit atgondolva ilyen "kifigurazosnak" hathatott, es egyaltalan nem akartam olyan hangura fogni... csak ha mar almodozás, akkor almodozás.

    (egyébként most veszem észre, hogy az ékezettelenség ragadós).

    VálaszTörlés
  4. neeeeeeeeeeeeeeee! nem kellett volna.. tedd vissza. én nem vettem annak, (t.i. kifigurázósnak) az ekezettelenseg meg az angol billentyűzet, ami a suliban van. :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Politikailag Korrekt

GÁZÓRA

Életünk otthagyott létrái